2 april 2011

Städdag.. igen. Nu är det bara lite kvar sedan är lägenheten helt vårstädad och fin! Hade bjudit svärmor och svärfar på middag ikväll. Det blev biff och hemmagjord pommes, självklart blev det kladdkaka till efterrätt också!

Dagarna rullar på, försöker att inte tänka, att inte känna efter. Det är svårt. Han finns ju här, hela tiden. På kort, i minnet, i hjärtat eller som hans kusin så fint uttryckte det.. överallt i luften. Jag saknar honom, enormt. Att jag har ägglossning nu gör nog inte saken bättre heller. Skulle mer än gärna låta ett misstag ske just nu, bara för att jag längtar, saknar.

En vacker dag blir det min tur, vår tur. En vacker dag kommer jag se det där glädjefyllda pluset på stickan, en vacker dag kommer Elliott att få bli storebror. Ja, jag längtar, ni som missunnar mig det kan sluta läsa min blogg med detsamma!

Besviken? Ja. Ledsen? Ja. Orolig? Ja. Vettskrämd? JA! Kommer du någonsin förstå..

Min underbara kusin ringde häromdagen. Gud vad jag älskar hennes klokhet, hennes varma fina ord. Hon är inte min kusin, hon är min storasyster. Hon sa så mycket som jag aldrig tänkt på, att jag ska göra saker för min skull. Detta är mitt liv, jag gör valen. Sen fick jag bekräftat ännu en gång att hon finns där i vått och torrt. Att hon kommer stötta mig i alla val jag gör, om det är det rätta för mig, stötta mig även om andra vänder ryggen till. För även om jag bestämmer mig att bosätta mig i soffan och leva på chips och godis, för att det känns rätt för mig, så kommer hon stötta mig i det valet. Det sa hon! Tack för att du finns storasyster, mina ord räcker inte till när det gäller dig HB <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar