Bakslag.

Jag har fått ett enormt bakslag, jag har tappat allt. Jag var lycklig, skrattade, mådde bra och levde. Jag tappade allt, jag föll.

Mitt leende är borta, hur mycket jag än försöker le och skratta känner jag hur falskt det är. Jag är tom, ett stort tomt hål. Jag gråter ofta, flera gånger per dag, ibland av en anledning och ibland utan.

Mitt hjärta är tungt av saknad, av smärta, av sorg. Jag försöker gå vidare, jag försöker leva men det är så jävla svårt.

Vissa dagar går det bra, de allra flesta dagar går det bra. Enbart för att jag måste. Måste skratta, le, visa den glada jag och visa att jag inte gett upp. Det blir tillslut ett enormt bakslag.

Att hålla masken dag in och dag ut är jobbigt, både fysiskt och psykiskt krävande. När folk frågar hur man mår och man svarar "Bara bra", "Kanon!" och "Strålande!". Usch, alla dessa lögner. Varför ljuger jag? Jag har all rätt i världen att inte må bra, ändå ska jag visa mig stark, jag är en idiot!

Tack LadyBond för din fina kommentar. Det är skönt att veta att vi har varandra, vi som sitter i ungefär samma sits. Det är skönt att kunna fånga någon som fallar och att själv bli fångad.

3 kommentarer:

  1. Jag tror inte man kan vara helt glad så fort efter nåt sånt här. Det måste få ta tid. Och det tar tid. Jättelång tid. Och du har inte ens kommit i närheten av att tid har gått......Du måste känna att du får lov att vara allt du känner. Inte forcera nåt. Du har mist ditt barn, klart du inte kan vara glad jämt. Du måste inte ens vara glad hela tiden över ditt kommande bröllop. Det är helt två skilda saker. Var allt du känner, för du kommer att känna allt ändå - inuti. Även om ingen ser så sörjer du fortfarande. Och kommer att göra länge. Sorgen efter Elliot kommer aldrig att gå bort, men den kommer att ändra sig med bearbetning och tid. Men det tar tid och tid har inte ens gått ännu. Det blir bättre, jag lovar. Jag trodde inte det och jag förstår att du inte tror det......

    Kram från Arvids änglamamma

    SvaraRadera
  2. Hej
    Beklagar att er lille Elliot inte fick vara hos er.
    Det har gått så kort tid ännu. Dina känslor känner jag igen. Det blir bättre men det tar tid.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Du?

    Ta inte ansvar för vad dom omgivning tycker.
    Skit i dom, försöker du imponera på dom och låtsas må bra? Varför? Skydda dig?
    Låtsas vara stark eller oroar du dig för att de ska ta emot dig dåligt?

    Var ledsen om du behöver. När du är ledsen.
    Vad gör att det dina tårar syns av andra?
    Sorgen är det vi har. Använd sorgen.

    Stor jättekram!

    SvaraRadera