24 december 2011 - julafton

God jul alla nära, kära, vänner och bekanta!
Hoppas alla får en underbar julhelg!

Och ett stort God Jul till vår älskling,
hoppas du får en fin jul uppe i det blå.
Mamma och pappa älskar dig så otroligt mycket,
känns så tomt att fira jul utan dig.





Vissa kanske har funderat eller kanske inte, jag har gjort det iallafall. Jag har valt att fira jul med min familj. Jag har tjatat, bönat och bett för att de ska komma hit på jul. Även om mamma både jobbat/jobbar 23/12 och 26/12. Det blir en kort visit för dem. De gör det för min skull, för att jag ska få vara med dem.

Det finns egentligen ingen anledning för mig att skriva detta, men jag vill få det ur mig. Tömma mig. Jag bad min familj komma hit då det är en sådan jul i år. Jag behöver en lugn jul, nära mina kära. Visst är det roligt att fira jul hos svärföräldrarna, men i år, till anledning av Elliott klarar jag inte det.

Jag är ledsen och kommer vara ledsen under dagen idag. Saknad och sorg. Att då fira jul bland massor av folk, tillsammans med en massa barn kändes inte rätt. Jag har inget emot min makes familj, hans föräldrar, syskon och alla hans syskonbarn. Det är bara det att detta blir en tung dag för mig och ingen, speciellt inte barnen, ska behöva se mig ledsen på självaste julafton. Blir lite dubbelmoral kanske men det känns bättre att ha färre att vara ledsen inför, dvs min familj.

För mig, för mitt inre, för mitt eget bästa valde jag därför att släpa hit min älskade familj. Som sagt, jag hade inte behövt skriva detta, men nu är det gjort och jag känner viss lättnad.

Återigen, God Jul gott folk :-)

2 kommentarer:

  1. Hoppas att ni, trots allt får en mysig och lugn jul!

    God Jul!

    SvaraRadera
  2. Så fin han var, Elliot. God fortsättning... på både julen och livet!

    Kram från Frida i Umeå

    SvaraRadera