5 januari 2012

Imorgon fyller vår älskade lillprins ett år!

Tänk vad fort tiden gått. Ett helt år har passerat sedan vi låg i Umeå. Jag minns den här kvällen som om det var igår. Svärmor och svärfar kom och hälsade på. De hade med sig lite kläder. Efter ett CTG och ett godkännande från läkaren fick jag permission från mitt sängliggande och fick följa med ut och äta pizza. Vi åkte på Strömpilen och handlade lite, svärmor köpte massa fina kläder till den kommande bebisen.

Imorgon åker vi till graven och tänder ljus, gör födelsedagsfint. Sedan åker vi och köper tårta, för trots att han inte finns här med oss så fyller han år. Efter det så följer vi med svärföräldrarna till stugan i Marsvik. Blir en lugn helg med all möjlighet vi har för att tänka, sörja och mysa i lugn och ro. För i Marsvik finns varken el eller telefonmottagning.

Det börjar knappa in sig mot Luleåresan också. Det pirrar i hela kroppen! Har redan börjat fundera på vad jag ska ha med mig, vilka kläder jag ska ha osv. Det är länge sedan jag var såhär nojjig men det känns superkul!

Måste fixa lite saker också. Har nästan inga pennor, behöver en riktig kalender så jag kan skriva upp vilka lektioner vi har och så skulle jag behöva en väska. Jag får ta allt eftersom, då pengarna just nu knappt existerar.

Dock upptäckte jag när jag fick brev igår med användarkonto på LTU att de har fel efternamn på mig, så det måste jag fixa. För jag är ju ingen Eckre längre (jo, i blodet) men numera heter jag ju faktiskt Almqvist!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar