22 februari 2011 - en känsla av värme

Alla kommentarer gör mig varm i hjärtat, tänk att det finns så många underbara människor där ute! Om ni bara visste vad era ord gör med mig!

Fick ett sms idag, det finaste smset jag fått på länge. Det kom från min barndomsvän Sofia, hon skrev med en sådan omtanke och ärlig värme. Tänk att det är stunder som dessa då man ser vilka som är äkta. Jag och Sofia har inte pratat på flera år, men ändå ville hon visa att hon fortfarande är den där underbara vännen som hon alltid varit. tack underbara du, det här kommer jag aldrig att glömma.

Hämtade Elliotts 5-åriga kusin idag på förskolan, kände en klump i bröstet när jag klev in genom dörren. Jobbade mycket där innan Elliott kom, var så rädd för frågor, tröstande ord och över att träffa alla barn. Det gick bättre än förväntat, visst fick jag kramar och fina ord från personalen, men det kändes inte så hemskt. Ett av barnen blev jätteglad att se mig! Då säger Elliotts kusin: Ser du inte att det är Kicki, hennes bebis har faktiskt dött! Detta sa hon i väldigt barsk ton, som i ett försök att skydda mig. Barn är underbara, så enkelt är det bara, om man ändå kunde tänka som dom ibland.

Kommer aldrig glömma när samma 5-åriga tjej förra veckan sa att Elliott hade horn där han är nu. Jag och hennes mamma tittade undrande på varandra, HORN?! Nos hade han tydligen också, han såg helt enkelt ut som en älg. EN ÄLG?! Hur skulle jag då känna igen honom.. Det stod ju såklart Elliott på hans horn, sen så känner han ju igen mig och kommer springande och ropar "Mamma, mamma". Men jag blir ju rädd om en ropande älg kommer springande emot mig, "Hallå, du kan ju inte vara rädd, det är ju faktiskt bara Elliott!". Förklaringen till hennes underbara fantasi hade inte kunnat vara bättre, han heter ju Elliott och det låter ju likadant i början som Älg.

Återigen, tack alla fina människor som förgyllt min dag med era kommentarer! <3

1 kommentar:

  1. Tänker på dig ska du veta, vad mer kan man säga?
    Sök platser och personer som ger dig kraft, där kan du tanka trygghet och energi att fortsätta.

    varma kramar

    Johanna B

    SvaraRadera