24 februari 2011

Det är inte min dag idag, det är verkligen inte det! Känns som om allt går emot mig, droppen blev när jag upptäckte att det inte var köttfärs jag tinat upp utan kok-kött. Tänk att en sådan petitess kan få bägaren att rinna över! När jag äntligen bestämt mig för att laga mat, så skiter sig allt, så nu har jag gett upp!

Hamnade på kaffe hos svägerskan idag, snacka om att vi hade det tungt! Inte lätt att åka skidor ;) Skönt att vi trots allt fick två medaljer på herrsprinten, men är så jobbigt att man själv inte kan sitta still. Så vi kom fram till att dessa veckor behöver man ingen träning, det räcker att titta på skidor!

Jag gråter varje gång jag läser alla era kommentarer, ni förstår inte hur mycket era ord betyder för mig! Att veta att så många bryr sig och känner med oss, trots att vissa av er inte ens känner oss! Underbara, underbara medmänniskor!

Gick in på VK.se idag och fy vad jag lider med Vilhelmina sjukstuga! Varje dag får personalen på sjukstugan mer och mer skit, visst att man får skrämselhicka när man läser alla artiklar, men på samma gång lider jag med personalen. För det är inte personalens fel att det inte finns några läkartider, det beror på att ledningen inte ger sjukstugan tillräckligt med resurser. Alla som bara klagar och klagar, det kommer leda till att sjukstugan en dag läggs ned, vad händer då? Då ska alla som behöver vård åka till Lycksele, Åsele, Dorotea eller Umeå? Varför inte kämpa för mer resurser istället för att sedan komma och klaga på att vi inte har någon sjukstuga?

Jag tänker mycket på honom idag, på min älskade Elliott, men inte med samma ångest och sorg som tidigare dagar. Idag minns jag de dagar vi hade med honom, första blöjbytet, första gången jag fick hålla honom och första gången vi fick höra honom skrika. Idag är jag glad att han är på ett bättre ställe och slipper lida, slipper ha lika ont som han troligtvis hade de sista dagarna. Jag känner mig självisk som är glad att hans lidande fick ett slut, jag känner mig som en hemsk mamma som är glad att han fick bli en ängel, men jag vet innerst inne att han inte är arg på mig för mina tankar <3

1 kommentar: