18 mars 2011

Idag gäller det! Gud vad spännande det känns. Jag hoppas verkligen att jag får jobba en del och att jag kommer trivas ihop med den jag ska jobba åt. Förhoppningsvis så får jag veta allt jag behöver veta idag. Känns väldigt skönt att jag faktiskt hittar något utanför förskolorna, detta kanske kan vara min grej! :)

Har sovit som en kratta inatt, bara drömt massa konstigheter. Det brukar bli så, när det närmar sig något av hans datum.. Imorgon är det två månader sedan han lämnade oss, det är otroligt vad tiden går fort, eller går den sakta? Ibland känns det som om det var igår jag höll honom mot mitt hjärta, kände hans andetag bli svagare och svagare och han tillslut somnade in. Kan det verkligen redan vara två månader sedan?

Jag har dagar som idag och så har jag dagar som igår. Igår var jag lycklig, skrattade och mådde otroligt bra, kändes som om allt gick åt rätt håll. Idag är jag ledsen, tom och saknar mitt lilla hjärta. Det är som alla säger, sorgen kommer och går men saknaden den består. Ska försöka att hålla mig "normal" på mötet, tror inte det är en bra merit att börja storgråta.

Jag längtar verkligen tills den dag då jag får gå till hans grav och visa upp hans syskon. Ge honom något att vara stolt över och vaka över. Jag längtar verkligen efter att få hålla en liten knodd i min famn, amma, byta blöjor och älska h*n av hela mitt hjärta.

2 kommentarer:

  1. Terese & Joakim18 mars 2011 kl. 15:37

    Snubblade över en dikt på internet och då kom jag att tänka på er!! När jag läste den formades ett par tårar som rullade ut efter min kind.

    "An angel in the book of life
    wrote down my baby's birth,
    and whispered as she closed the book
    -Too beautiful for earth."

    Kram från Joakim och Terese

    SvaraRadera
  2. Det nästan värker i hjärtat när jag läser din blogg. Du skriver så fint och bra. Jag känner er inte, men tänker ändå på er. Tycker du verkar så stark och målmedveten!

    SvaraRadera