Du fattas oss.

Det finns egentligen inga ord för det jag känner, för den tomhet och saknad som jag bär. Vem bestämmer egentligen vem som ska få stanna och vem som måste gå?

Jag försöker förstå, försöker finna ro i det som hänt, försöker tänka att du har det bättre där du är nu. Tro mig, jag försöker verkligen. Men jag kommer aldrig förstå och jag kommer aldrig vilja förstå.

Så som vi längtade, så som vi väntade på vårat lilla mirakel. Du kom till världen, gav oss allt vi någonsin önskat oss och sedan rycktes du ifrån oss. Är det rättvist att födas och vara så sjuk, för sjukare än Elliott var kan man nog inte vara. Tänk att komma till världen och redan då veta att dina dagar är räknade.

Det finns så mycket jag vill säga, så mycket jag vill göra. Du fattas oss. Vi har ingen liten kille som vi kan ta i vår famn på kvällen och krypa upp i soffan, vi har ingen underbar liten prins som väcker oss på natten för att blöjan svämmar över eller som är hungrig som en varg, vi har ingen Elliott som vi får visa upp för världen att "Titta vilken vacker liten varelse vi skapat".

Du sitter där uppe på din stjärna, vakar över oss dag som natt, när du egentligen borde vara här nere med oss. Hålla oss vakna om nätterna och göra oss tokiga av oro ibland, DU borde ha fått vara frisk och fått stanna med oss.

Det spelar ingen roll om du är där uppe bland stjärnorna, om du leker med de andra änglabarnen eller om du stilla sover i din grav. Du kommer alltid vara min förstfödde, du kommer alltid vara MIN Elliott, du kommer alltid att vara en del av oss. Saknaden kommer alltid finnas där, sorgen kanske mattas ut, vem vet.

Vi lovar att älska dina framtida syskon lika mycket som vi älskar dig, vi lovar att berätta för dom om dig. Tänk vad stolta de kommer vara som har en storebror som hela tiden vakar över oss, och tänk vad stolt du kommer vara över dem. När de lär sig gå, prata, cykla, ja, leva livet.

Vi älskar dig så mycket Elliott, jag och din underbara pappa. En dag hittar vi tillbaka till dig, en dag kommer vi dela samma stjärna som dig. En vacker dag ses vi igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar