20 oktober 2011

Deprimerad. Det är precis vad jag blir! Är så förbannade less på att vara arbetslös.. Vet ni vad man som arbetslös måste göra i den här lilla hålan? Jo, jag går hos en jobbcoach och måste söka 5 jobb i veckan, alltså ett per dag! Någon mer än jag som anser det vara fullständigt vansinne?

Jag är less, för minst 50% av alla jobb jag söker är såna som jag inte vill ha. Jag lider med arbetsgivarna som måste läsa mitt CV, som ibland ringer eller mailar. För helt seriöst, vem faaan tar en tjänst som extrapersonal inom personlig assistent i Skellefteå när man bor i Vilhelmina? Skulle jag ta den tjänsten, ja, jag skulle inte ha råd med flytten och ännu mindre hyran där. Att pendla vore inte ens en tanke.

Vem har kommit på denna brillianta idén? Inte någon som är arbetslös iallafall. Jag läste någonstans att fler och fler arbetslösa blir sjukskrivna för utbrändhet, jag förstår dem. För det tär på krafterna. De säger sedan att med utbildning kommer jobben, men då har de aldrig försökt sig på att söka en utbildning i nuläget. Att hanka sig fram som timvikarie, med jobb en dag i månaden i värsta fall är omöjligt. Att leva på aktivitetsstöd från FK är inte ett liv. Då jag inte jobbat tillräckligt för att ha rätt till A-Kassa så ligger jag på lägsta nivå, dvs 136kr/dag, dvs drygt 2000kr/månaden. Jag hoppas alla politiker, alla högt uppsatta människor med mer pengar än de kan göra av med sover gott om nätterna..

Finns så mycket att skriva men just nu orkar jag inte. Om man ändå vore miljonär, hade pengar att leva på och för, hade en chans till ett liv med möjligheter.

1 kommentar:

  1. Du vet det är vår regering som har bestämt detta. För får ni utbildningar, om så endast för en dag i månaden, så står man inte som arbetslös,och då går siffrorna ner för arbetslöäsheten, och dom kan säga att sen dom kom till styret har dom fått ner arbetslösheten. Och dumt nog går folk på det!

    SvaraRadera