24 oktober 2011

2 MÅNADER KVAR TILL JULAFTON, WIHOOO!

Vilken dag! Varför ska måndagar alltid jävlas? Skapade Gud måndagen enbart för att plåga oss stackars människor? Vem vet, vem vet..

Dagen började med att jag inte lyckades somna om efter att älsklingen hade farit på jobbet. Så klev upp och försökte ringa skolan som jag ska jobba på på onsdag. De hade fel på telefonin. Så när jag ätit lunch gick jag dit och pratade med dem istället.

Gick sedan hem och rev klart tapeterna på fondväggen. Satte mig vid datorn och såg att tunikan jag trånat efter på H&M kommit på rea, jippi! La den i varukorgen och la till den i min redan lagda order. Då upptäcker jag att två av varorna är borta! Så jag letar rätt på orderbekräftelsen och mycket riktigt, i den står alla varor men nu är två av dem borta.

Ringer upp H&Ms kundtjänst, berättar lugnt och sansat det inträffade. Mycket märkligt tycker kvinnan jag pratar med. Hon "reserverar" varorna åt mig, men kan inte lova att de kommer in igen, då de legat under rean. Känner hur jag smått kokar inombords. När samtalet är avslutat skriver jag mitt andra mail på kort tid till H&M och ber om förklaring varför de krånglar till det. Sist handlade det om en klänning som jag beställt som det blev fel-leverans på 3! gånger. Så ja, jag är måttligt less på deras strul.

Den gången fick jag iallafall kompensation i form av 100kr i presentkort, men tror ni att det funkade? Nej! Fick hem presentkort på 200kr, 4st á 50kr. Alla med samma rabattnummer vilket innebär att jag enbart kunnat använda ETT! MORR! Så får se vad de hittar på denna gång, kanske raderar mig ur deras kundregister?

Har iallafall lugnat ner mig så pass att jag och älskling lyckats spackla väggen, nej nu ljuger jag. Vi har spacklat, jag först och sedan har älsklingen gjort om allt jag spacklat. Så enklast hade varit om han gjort allting från början. Imorgon blir det troligen ett varv spackling till och sedan grundmåla hela vardagsrummet. Allt ska vara klart på torsdag, för då kommer vår bröllopspresent/julklapp från mor och far. ETT NYTT KÖKSBORD MED 6 STOLAR FRÅN IKEA!

- - - - - - - - - -

Fick brev hem idag, kommer sällan brev med handskrivet namn på framsidan. Det var från Svenska Kyrkan. Den 4e November håller de minnesgudstjänst i Vilhelmina Kyrka. Hans namn stod stort i brevet, Karl Olov Elliott Almqvist. Så länge sedan jag sett hela hans namn. Självklart kommer vi åka dit, sedan åka och tända ljus på hans grav. Det är ju trots allt Alla helgons den helgen.

1 kommentar: