27 oktober 2011

Sitter och väntar på ett leverans-samtal från IKEA! Idag kommer äntligen vårat nya köksbord som vi fick i bröllopspresent av min mor och far.

Det har regnat hela morgonen, tänk att vädret kan påverka en så otroligt mycket. Fast någonstans lyser det inom mig, som om jag hittat ett hopp som inte funnits förut, kanske är något bra på väg att hända?

Jag drömde inatt att jag väntade barn. Gick omkring här hemma med magen i vädret. Kände sparkarna, rörelser och den växande magen. Det underbaraste med hela drömmen var att jag vaknade med ett leende på läpparna. UNDERBART!

Att se vår lägenhet förvandlas, se den bli VÅR gör mig så glad. För varje dag som går trivs jag bara bättre och bättre. Saker och ting har varit jobbigt med denna lägenhet, mest att vi sov en halv natt och sedan fick vänta i två veckor på att komma hem igen. När vi då kom hem var lägenheten i ordningställd. Vi höll nämligen på att flytta in när vi åkte in på vändningsförsök. Att lämna en lägenhet ful av kartonger och komma hem till en nytapetserad och städad lägenhet, kändes konstigt. Nu börjar det äntligen bli på vårt sätt, som vi vill ha det. Dock känns lägenheten på något sätt fylld av det förflutna.

Jag saknar min prins..

1 kommentar:

  1. Kram igen.

    Jag hoppas ni får ordning ändå så du känner dig nöjd. Ja, men det förflutna är med i dig-inte så mycket i själva lägenheten. Ditt hem hjälper dig att minnas bättre. Påminner dig om hur det var.

    Fina fina du. Jättekram och önskar jag hade mer bra att säga just nu.

    All min omtanke!

    SvaraRadera