11 november 2011

Dagens datum är ett speciellt datum, 11/11/11.

Jag har så mycket funderingar nuförtiden! Vet inte om det är för att jag verkligen längtar efter bebis eller om det är något annat.

Ibland ploppar det upp tankar i huvudet om saker som ska och inte ska ske när vi får bebis. Hur vi ska förhålla oss, hur andra ska förhålla sig gentemot oss m.m. Ja det finns så mycket som liksom kommer till en, som man vill göra. Dock är det väääldigt tidigt för sådana tankar, för vem vet, det kanske dröjer år innan vi blir med barn.

Det finns så mycket oro inom mig. Oro om framtiden och om oss. Var vi är på väg och var vi kommer att hamna. Jag orkar inte så mycket längre. Jag är rätt knäckt psykiskt. Det är inte lätt att vara arbetslös, kanske om det vore en stund men att vara det i över ett år är ren skit! Jag är rastlös, tankspridd men på samma gång handlingsförlamad. Det finns så mycket som jag skulle vilja göra, saker som måste göras men jag orkar inte.

Det finns människor i min närvaro som jag inte skulle klara mig utan. Jag nämner inga namn, vill inte att någon ska känna sig mindre eller mer värd än någon annan. Att förlora ett barn får en att lägga märke till vilka som står en nära och vilka som inte gör det.

Jag har dessutom lärt känna en helt underbar människa under den här tiden, som verkligen förstår mig. Som delar mina tankar men som jag även kan diskutera våra olikheter med. Det är lite som att ha fått en extra storasyster som man kan prata om allt med, som gått igenom sorgen att förlora barn. Som nu väntar ett syskon till sina änglaflickor, önskar henne verkligen all lycka i världen, finaste LadyBond!

1 kommentar: